Lauttis, Lauttasaari
KESKIPISTEENÄ LAUTTIS
Kauppakeskus Lauttis sijaitsee Lauttasaaren keskeisimmällä paikalla metroaseman yhteydessä. Tiloissa toimii mm. kaksi supermarkettia, Alko, ravintoloita ja kahviloita sekä erikoisliikkeitä.
Kauppakeskus sijaitsee yhdellä Helsingin ostovoimaisimmista alueista. Väestönkasvu tulevina vuosina kasvattaa entisestään alueen ostovoimaa ja takaa alueen yrityksille hyvät liiketoiminnan edellytykset. Ostoskeskuksen digitaaliset mainospaikat on toteutettu isoilla infonäytöillä ja näyttävillä videoseinillä, joiden mainokset tavoittavat jopa 20 000 kuluttajaa päivittäin. |
NÄKÖALAPAIKALLA OIKEAAN AIKAANDigitaalinen mainonta Lauttiksessa tavoittaa potentiaaliset asiakkaasi vilkkaimpien kulkureittien keskellä. Korkeatasoinen kuvanlaatu ja keskeinen sijainti takaavat kampanjan onnistumisen ja tukevat olemassa olevaa brändimarkkinointia.
Digitaalisen mainonnan merkittävin etu on digin mahdollistama monipuolisuus. Aineistoa pystytään ajoittamaan vuorokauden ja viikon eri aikoihin ja mainoksia kohdentamaan eri kuluttajaryhmille. Myös sisältöä voidaan vaihdella taktisesti parhaan tuloksen saavuttamiseksi. |
Lähde: Helsinki alueittain 2016. Helsingfors områdesvis. Helsinki by District. Helsingin kaupungin tietokeskus.
Torikerros
Marketkerros
Infonäytöt
Kauppakeskuksen 65” kokoiset infonäytöt kosketustekniikalla opastavat sekä toimivat näkyvillä paikoilla hyvin erottuvina mainospaikkoina. Kauppakeskuksessa on yhteensä viisi isoa infonäyttöä.
Kaksi näyttöä sijaitsee torikerroksessa, yksi näyttö sijaitsee marketkerroksessa metron sisäänkäynnin vieressä, yksi näyttö sijaitsee autohallikerroksessa kauppakeskukseen tulevan sisäänkäynnin vastapäätä ja yksi autohallikerrokseen vievän hissin oven edessä. |
21,4 % OSTAA KAUPPAKESKUSTEN
MAINOSMEDIAN PERUSTEELLA
Tutkimustietoa
Kohderyhmänä 20–40 -vuotiaat kauppakeskuksessa lähinnä kulutustavaraostoksilla käyvät, miehet ja naiset.
Mainosvälineinä digitaaliset näytöt, promootiopaikka sekä ulkoseinämainos.
”Naiset etsivät miehiä enemmän tietoa mainoksista ja promootioista kauppakeskuksissa ostopäätöksensä tueksi.”
Lähde: Satu Strander, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 2011, Ulkomainonta Kampin kauppakeskuksessa ja sen vaikutus kuluttajan ostokäyttäytymiseen.
Mainosvälineinä digitaaliset näytöt, promootiopaikka sekä ulkoseinämainos.
- 38,6 % vastaajista oli jokseenkin samaa mieltä siitä, että tuotetta tai palvelua ostettaessa saattoi muistaa nähneensä kauppakeskuksessa mainoksen kyseisestä tuotteesta tai palvelusta.
- Mainos tai promootio sai vastaajista 35,8 % kiinnostumaan mainostettavasta tuotteesta tai palvelusta.
- 21,4 % vastaajista osti tuotteen tai palvelun pelkän kauppakeskuksessa olleen mainoksen perusteella.
- Tuotteita olivat muun muassa vaatteet, asusteet ja elintarvikkeet sekä ravintola- ja kahvilapalvelut.
- 61,4 % vastaajista oli jokseenkin tai täysin samaa mieltä siitä, että tekee heräteostoja kauppakeskuksessa käydessään.
”Naiset etsivät miehiä enemmän tietoa mainoksista ja promootioista kauppakeskuksissa ostopäätöksensä tueksi.”
Lähde: Satu Strander, Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 2011, Ulkomainonta Kampin kauppakeskuksessa ja sen vaikutus kuluttajan ostokäyttäytymiseen.